Projekt: Trappgatan

HUSET - FÖRE OCH EFTER

Publicerad 2012-07-11 22:16:25 i Trädgård / Utomhus,


Under försommaren har vi, som de flesta vet, målat om huset. Jag har alltid drömt om ett vitt hus men under planeringen var vi mest inne på någon grå nyans. Vi hade nämligen hört att vitt skulle man få tvätta ofta och måla om snabbt eftersom det skulle bli skitigt och fult så fort. Så med grått i tankarna beställde vi en Hushälsa på Färg&Tapet. De kommer hem till en och kollar på huset, ser vad som behöver göras och ger även ett färgsättningsförslag. Deras förslag var vitt hus med vita knutar och svart garage med vita knutar. Vi fastnade direkt för det! Så vitt och svart blev det, och här kommer Före- och efterbilderna!







Vad tycker ni? Visst blev det bra!? Bilderna är tagna från lite olika vinklar, men man ser ju i alla fall. Det är förstås mycket mer jag vill göra. Fönstren behöver ett varv med färg, golvet på altanen behöver slipas och ovanför altantaket är det två brädor som fortfarande är omålade. Någon måste klättra dit och göra det... Och altantaket behöver bytas Jag vill ha en farstukvist och en liten altan på framsidan, samt en häck eller några buskar där. Staketet behöver målas och.... ja, det finns alltid nåt att göra när man har hus, och är det inget som MÅSTE göras så finns det massor av saker man VILL göra, haha!

Kommentarer

Postat av: Linnea Sales

Publicerad 2012-07-11 23:13:15

Jätte najs Johanna..vitt står sig ju genom tidernas gång..ännu finare blev det med garaget svart... Eller är det mörkgrå??

Svar: Det är svart :) Lekstugan fick samma färg, skönt med lite kontrast :)
Johanna Bolmgren

Postat av: Linnéa - mina finheter

Publicerad 2012-07-30 00:31:03

Så himla fint det blev! Och vilken skillnad :)

Tank tänka mig vad mkt jobb och slit det ligger bakom också. Bra jobbat :)

Och jag har blivit med lägenhet! Flyttar in i september. Längtar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela