Projekt: Trappgatan

VÅRA FÖRSTA RABATTER

Publicerad 2013-09-27 20:33:22 i Trädgård / Utomhus,

Det var visst ett tag sedan sist. Vi tar det ganska lugnt på inrednings- och renoveringsfronten faktiskt, men det blir väl lätt så när vardagskarusellen är igång med heltidsjobb för båda. Jag har dock börjat studera i höst, men det tar lika mycket tid det!
 
 
Under sommaren har vi gjort lite smått och gott utomhus. Det har bland annat blivit ett par rabatter anlagda. Jag köpte lite olika plantor av en tjej på Facebook och stoppade ner dom i en rabatt som vi grävde vid lekstugan. Jag kan inget om perenner och trädgårdblommor så det ska bli spännande att se hur detta utvecklar sig! En del plantor tror jag att jag kanske måste flytta runt lite nästa år, då vissa blivit större än vad jag trodde och täcker plantor som blev mindre än vad jag trodde. Men det var ganska kul så det blir nog någon mer plantering i framtiden.
 
 
Vårt körsbärsträd kom aldrig igång i våras, det fick inga blad, så vi trodde det hade dött. Men så såg vi ett litet skott långt ner på stammen och en dag när jag kom hem hade sambon kapat bort allt som satt ovanför skottet. Men det verkar ju ha gått bra! Som sällskap har körsbärsträdet fått en rosenslide och en pion. Hoppas den blommar nästa sommar! En blomma är allt jag begär... ;) Även här lär det bli några förändringar skulle jag tro, partiet vi gjorde med grus känns litet så det funderar jag på att göra större nästa år.
 
(tyvärr hade vi inte hunnit trimma gräset runt rabatterna vid fototillfället :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela