Projekt: Trappgatan

NY DÖRR

Publicerad 2012-09-22 21:10:00 i Trädgård / Utomhus,

Efter vi målade huset vitt så kändes det inte som om ytterdörren passade in längre. Jag har länge velat byta ytterdörr helt och hållet, men då vi har planer för andra projekt i huset fick det bli en billigare lösning. (Dörren blir nog bytt om ett par år eller så.) Efter inspiration från ett vackert vitt hus i en by i närheten fick jag ett infall och målade ytterdörren svart!
Jag måste erkänns att jag inte blev riktigt nöjd från början. Jag fick lite ångest för att vi målade över en trädörr som egentligen var ganska vacker (men som inte passade in) och jag gillar inte hur tydligt det gula glaset i sidoljuset numera syns.
Men jag håller på att vänja mig vid färgen och gillar den mer och mer. Glaset ska bytas ut av en glasmästare, så det kommer nog att bli ganska bra till slut.

Vad tycker ni om vår svarta dörr?

Kommentarer

Postat av: Denice Grefve

Publicerad 2012-09-24 16:40:17

Jag tycker dörren gjorde sig bra svart. :)

Svar: Tack så mycket :)
Johanna Bolmgren

Postat av: Jenny

Publicerad 2013-10-02 20:33:54

Tycker den var bättre i trä. Den ser så dyster ut nu.

Postat av: Ida

Publicerad 2015-03-27 08:26:23

Råkade ramla in här efter en googling på trädgård, och måste bara säga att dörren blev otroligt snygg i svart! Hoppas ni har den kvar och är nöjda, det borde ni vara!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela