Projekt: Trappgatan

STARS & WEBS

Publicerad 2012-02-01 19:54:26 i Allmänt,

Under veckan har jag pysslat lite här hemma. Ett par kuddar i soffan har fått nya fodral med fina stjärnor på. Tyget är egentligen en panelgardin som jag helt enkelt klippt sönder och sytt om. Jag gillar att göra om saker till sånt som de kanske inte riktigt är gjorda för, att förnya och återvinna kanske man skulle kunna kalla det. Tyvärr tar jag mig alldeles för lite tid till det, men när det väl händer så är det kul!



Även köket har fått en förändring genom nya gardiner. Lätta och luftiga, nästan som spindelnät. Även här har jag tagit panelgardiner och klippt av, och hängt som raka kappor. Vi har tre fönster i köket så nu är det ljust där! Dessa gardiner är alldeles nya och jag hittade dem på Ellos.

Ja, sonens haklapp ligger framme, men that´s life :)

Kommentarer

Postat av: sandra johansson

Publicerad 2012-02-01 20:48:24

åh så fint ni har det !

här händer det inte många knop när jag ligger i feber.. tur att Minna inte är ett skrikbarn ! Hon sover när jag sover :) Hoppas jag blir frisk nu innan nästa vecka så vi kan gå på öppna...

Postat av: Linnéa - finheter

Publicerad 2012-02-14 00:12:55

Så fint det blev! Det är verkligen kul att pyssla och återvinna. Jag plockade fram gammalt tyg på vinden och sydde lite örngott förra helgen. Har massor av tyger som bara ligger och väntar på att få bli något. Plötsligt så fanns både tid och inspiration till nya örngott :) Ska ta tag i den där väskan någon gång också...

Postat av: MISS ALICIA

Publicerad 2012-03-13 13:03:54

Hej!



Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där hittar du spännande brittiska märken.



Vänliga Hälsningar,

Miss Alicia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela