Projekt: Trappgatan

LITE NYTT

Publicerad 2010-12-29 22:41:13 i Allmänt,

Några nya inredningsdetaljer har flyttat in till oss under december. Jag har gillat dem från första stund, problemet är bara att jag inte riktigt vet vart jag ska placera dem. Men det löser sig nog med tiden, när vi börjar få ordning på all renovering och sånt. Hoppas jag i alla fall :)

Jag gillar inredningsdetaljer i vitt, svart eller silver, och jag är lite smått galen i stora ljuslyktor/stormlyktor. Dessa fyndade jag på Ellos och jag hade tänkt ställa dem i ett hörn på köksbänken, men när de hamnade där så kändes det inte rätt. Just nu står de på golvet bredvid köksbordet, men jag hoppas jag hittar en bra plats för dem senare.

Träbocken kommer också från Ellos och den har inte heller fått en riktigt bra plats än. Nu är ju julen över så den får vila i väntan på nästa år, då ska den få synas på något riktigt bra ställe!

Dessa står i ett hörn i hallen och här är jag för en gångs skull ganska nöjd med placeringen. Det jag stör mig på är omgivningen. I hallen har vi inte gjort något än och jag vill verkligen byta golv samt måla lister och dörrar. Jag tror dessa skulle komma mer till sin rätt då. Men snart drar vi igång våra projekt igen!

/ Johanna

Kommentarer

Postat av: Nattyxne

Publicerad 2010-12-30 07:25:29

Jättefina lyktor! Så där som på sista bilden ser det ut hemma hos oss också, gamla mörkbrungula lister och dörrar, hemskt fula och hemskt slitna. Men bor man i hyresrätt kan man inte direkt göra nåt åt det heller, bläää.... :-P

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-01-03 15:27:45

Vilka härliga lyktor! Tycker att man kan ha många året om och t.ex. placera dem på uteplatsen eller vid trappen alt. balkongen. Vi måste köpa fler nu till våren när vi dessutom ska vistas mycket ute. :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela