Projekt: Trappgatan

SÄNGGAVEL I TYG

Publicerad 2011-06-29 20:09:00 i Sovrum,

Ännu ett par bilder som suttit i kameran ett tag...

Vi har bytt sänggavel. Tidigare hade vi en i trä, med fack på sidan, liksom bakom. Men jag har länge velat ha en sänggavel med tyg på och efter att ha beundrat svärföräldrarnas nya så byggde svärfar en ny gavel till oss! Han är så snäll!



Jag fick klä in den själv, så jag köpte två bitar/rullar hoppypolyeter (typ som en skummadrass) och ett tyg på Olssons Tyger, sedan häftade jag fast det på gaveln. Jag fuskade lite och klädde inte in baksidan. Den syns ju inte så varför slösa tyg på den?



Jag fastnade för den mörkgrå färgen medan sambon var inne på något ljusare. Nu när den står mot tapeten i sovrummet måste jag nog ge sambon rätt, om än motvilligt, den smälter liksom in i väggen som det är nu. Men jag är ändå himla nöjd över själva gaveln! Får jag bara tummen ur så ska jag byta tyg. Det är ju ett himla enkelt projekt och tar max en timme när man väl kommer igång!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-06-30 19:20:15

Så tjusigt det blev! Jag har länge tänkt göra en egen i tyg också , men kommer aldrig till skott. Så lätt, enkelt och smidigt.. och dessutom lätt att förnya sig. Kanon!

Postat av: Al

Publicerad 2011-07-01 19:30:37

va snygg !

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-02 21:15:30

Vilken fin!

jag har länge tänkt bygga en liknade sänggavel, men aldrig tagit mig tid till det..



Tycker också att ett ljusare tyg, eller varför inte i färg hade blivit läckert..

Postat av: Linnéa - finheter

Publicerad 2011-08-07 21:54:47

Så fint det blev! Jag har haft en mjuk sänggavel med mörkbrunt fuskskinn som jag gjorde själv och tyckte mycket om. Det var dock till en lite smalare säng så den har redan sorterats bort...

Tycker förresten att det blev riktigt fint med den gråa färgen. Att det smälter in gör inget. Ger lite lyxigare intryck på något sätt. Fast ljusare skulle säkert också vara fint, men inget jag skulle skynda mig att ändra på.

Postat av: Carola -Mitt gröna lilla rum

Publicerad 2011-08-25 22:31:02

Så fint det blev och tapeten är superfin!

Postat av: Anna

Publicerad 2012-03-01 22:31:13

Hej,



För den som inte är så händig själv kan jag rekommendera ett företag som heter AZ Design, där kan du få din helt unika sänggavel tillverkad. Jag blev jätte nöjd med min sänggavel, fick den tidigare än beräknad leveranstid också. Gaveln är djuphäftad i ett sidensammetstyg från Designers Guild.



Mvh Anna

Postat av: Anna

Publicerad 2012-03-01 22:34:02

Hej,



För den som inte är så händig själv kan jag rekommendera ett företag som heter AZ Design, där kan du få din helt unika sänggavel tillverkad. Jag blev jätte nöjd med min sänggavel, fick den tidigare än beräknad leveranstid också. Gaveln är djuphäftad i ett sidensammetstyg från Designers Guild.



Mvh Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela