Projekt: Trappgatan

JULPYNT UTE

Publicerad 2010-12-26 22:39:24 i Trädgård / Utomhus,

Det kanske är lite sent att visa detta nu så här efter jul, men jag är ganska nöjd med mitt pyssel så jag gör det ändå, hihi!



Det gamla pyntet vi hade ute på bron hade blivit förstört av all snö och kyla och eftersom julafton skulle firas här så skickade jag ut sambon i skogen på baksidan för att skaffa lite granris. Krukorna togs in och jorden fick tina så vi kunde ta bort allt gammalt och sedan sticka ner alla kvistar. Därefter knytte jag små rosetter av rött presentsnöre, tryckte ner min fina vita lykta och min älskade Välkommen-skylt, sedan bar vi ut allting igen. Visst blev det himla tjusigt?

/ Johanna

PS. Det är mycket roligare att skriva om ni hör av er då och då ;) DS

Kommentarer

Postat av: c..

Publicerad 2010-12-26 23:41:44

Gulligt med dom små rosetterna!Mitt pynt har också tagit skada av snön.. Nu är det helt borta-gud så mkt snö det har kommit !Såg ett stackars rådjur som "drunknade" i snö på sidan av vägen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela